Mi ez a szolgáltatás?

Igazán hiánypótló és egyedülállóan specializált audit szolgáltatásunk keretében az Ön termelő vagy kereskedő vállalatának a bevételt termelő ÉRTÉKESÍTÉSI és KOMPLEX KERESKEDELMI funkcióját világítjuk át, a teljesség igényével, és gyakorlatias hatékonyság növelési javaslatokat teszünk a fejlesztésre.

Miért bizzon meg bennünk?

Igen komoly piaci pozíciójú és méretű tucatnyi multinacionális vállalatnál elvégzett audit és tanácsadási tevékenység áll már mögöttünk, mely elégedett ügyfeleink felső vezetőinek ajánlását a referenciák menüpontban olvashatja, ihlet vagy ösztönzés szerzési szándékkal, hogy szakértői csapatunkkal segitsük az értékesítési funkciójuk hatékonyságát. (Bunge CFO, Heineken, Akzo Nobel, Sara Lee DE, stb)

Mire terjed ki a felülvizsgálat?

a Field sales, és Sales Operation osztályokra

Vevőszolgálatra

Trade marketingre

Sales Controllingra

Sales back office adminisztrációra

key account szintű vevő kapcsolat tartásra, tervezésre, operativ működésre

mindezek

Szervezeti hatékonyságának teljeskörű felülvizsgálatára.

Funkcionális, szakmai működésének teljeskörű felülvizsgálatára.

Az ehhez tartozó informatikai háttérnek teljeskörű felülvizsgálatára.

Különös tekintettel áll fókuszban:

A Field Sales területi képviselők és területi vezetők:

Eladástechnikai készségszintjének felülvizsgálata

Értékesitési szakmai ismereteinek felülvizsgálata

Létszámának felülvizsgálata

Régiós struktúrájának felülvizsgálata

Csatornánkénti/lánconkénti munkamegosztásának felülvizsgálata

Tevékenységi körének felülvizsgálata

Felelősségi körének / Teljesítménymérésének felülvizsgálata

Hatáskörének felülvizsgálata

KAM-okkal történő szakmai kapcsolatának felülvizsgálata

  • Az audit célkitűzései

  •   Célunk olyan, a hazai FMCG piac mai követelményeinek megfelelő, a funkcionális hatékonyságot maximálisan szolgáló és a modern kereskedelmi módszerek (pl. ECR elvű eszközök) bevezetésére lehetőséget adó KEY ACCOUNT információs, tervezési és elemzési rendszer  javaslatának kidolgozása, mely már rövidtávon és középtávon is, többlépcsős fejlesztési megoldásokat nyújt cégük piaci pozíciójának megőrzéséhez.

  •   Célunk feltárni mindazon hiányosságokat, melyek hátráltathatják a jövőbeli hatékony működtetést.

  •   Célunk, hogy a vevői teljesítménymérés olyan eszköztárat adjon a key account manager kezébe, mellyel hatékonyabban tud tárgyalni az üzletláncok beszerzőivel és a költségvetés hatékonyabb allokációjával nagyobb eredményt tud elérni a kiemelt vevők esetében.

  •   Célunk a field sales funkció működtetésében feltárni a jelenlegi gyenge pontokat, és olyan irányelveket kidolgozni, melyek a jövőben lekötendő erőforrások /tárgyi és humán/ és befektetések valamint informatikai rendszer fejlesztés maximális megtérülését /NSV,GP, OI, EBIT, Piaci részesedés, stb/ biztosítja.

  • Az audit során felmérjük a következőket:

  •   Rendelkezésre álló és azonnal felhasználható (gyűjthető és csoportosítható) adatok

  •   Rendelkezésre álló, de nem összesített és csoportosított adatok (adatbázisban van)

  •   Rendelkezésre álló, de nem feldolgozott adatok (papíron, vagy más formátumban levő)

  •   Adatok, melyek jelenleg a cégen belül nem állnak rendelkezésre

           pl. a képviselő által rögzíthető

           Standard piackutatási forrásból megvásárolható

           Speciális, feladatra szabott kutatást igénylő

           Vevőktől megszerezhető


  • A szervezeti szaktanácsadás keretében a mélyinterjúk lehetőséget biztosítanak az interjúalanyok személyes attitüdjének, motivációjának és szakmai tudásszintjének megismerésére, melynek eredményeképpen szerzett információk a „külső szemmel” végzett átvilágítás miatt igen értékessé válhatnak a felső vezetők számára.

  • Ön mire kap javaslatokat?

  •   Eredmény/ráfordítás szempontú leghatékonyabb régió és munkamegosztására
  •   A tevékenységi, a felelősségi és hatásköröknek a KAM funkciókat támogató irányelveire
  •   a KAM –Field Sales információs mátrix célszerű struktúrájának összeállítására
  •   Szakmai fejlesztésük megvalósitására (képzés, információ áramlás stb)
  •   KPI (pozíciókhoz rendelt teljesítmény kulcsmérőszámok) rendszerére
  •   vevői teljesítménymérési módszertanra
  •   Az egyes pozíciók és osztályok optimális létszámára
  •   szükséges input adatforrásokra mint:
      Field sales adatbázis
      Piackutatás/Marketing
      Trade marketing
      Pénzügyi/kontrolling információk
      Logisztika