I. Trade Monitoring tevékenységünk

Bármilyen kiskereskedelmi profilú hálózatban elvégezzük az igény szerint felméréseket modern mobil informatikai rendszerünk és gyakorlott, képzett csapatunk segítségével mely országos lefedettségű.

Szortiment/kategória felmérések előre nem megadott SKU-k esetén (jellemzően gyártó, márka, kiszerelés, ár rögzítése)

előre megadott SKU (cikkelemekre) számra igényelt árfelmérés, normál és akciós árak bontásában

árukihelyezések, promóciós megjelenések, másodkihelyezések, displayek, hűtők, saját márkás termékek stb felmérése

polcszervizes és/vagy hostess munkatársak lokális ellenőrzése

Jelentős volumenű trade monitoring tevékenységgel kapcsolatos referenciával rendelkezünk nem csak gyártó cégeknél, hanem kereskedői megbízásokból eredően is, mint pl a Coop Hungary 3000 boltra kiterjedő felmérése, a Spar hálózat Aranyfenyő szakmai versenyének lebonyolítása 400 áruházban, negyedévenkénti gyakorisággal, az Auchan hálózat teljeskörű havonta ismétlődő versenytárs ármonitoringja.

Ügyfeleink e területen rólunk írt véleményét a referenciák menüpontban tekintheti meg.

II. Trade marketing piackutatásaink

Eddig kutatási projektjeink megbízói többek között : Sara Lee DE, Heineken Hungária, Spar Magyarország, Numil-Nutricia bébiételek, Friesland Hungária, SCA Hygiene, Praktiker, Bricostore, Cba, Univer.

Potenciális célkitűzések:

  1. Az Account Planning, azaz kulcsvevő szintű üzleti terv készítési módszernek megfelelő „Category Business Review” szakmai előkészítése. Ennek alapja a konkrét kategória vásárlói szokásainak és döntéseinek lánc-specifikus ismerete.

    például:

    Situation: vásárlási(retail) / fogyasztási (horeca) alkalmak, vásárlók/fogyasztók típusa, jellemzői, időpontok, gyakoriság, körülmények

    Motivation: csatorna preferencia faktorok, driverek

    Perception: valós vagy vélt vásárlói/fogyasztói előnyök a csatorna választásukkal kapcsolatban

    Behaviour: vásárlói /fogyasztói magatartás jellemzői a csatornában, pl: tervezettség, döntéshozatali folyamat a márkáról, vásárlás/fogyasztás volumen/alkalom, brand lojalitási jellemzők

    A kutatás eredményei képezhetik az adott üzletlánccal folytatandó Kategória Management project egyik szakmai információbázisát, melyet a Consumer Scan és a POS adatok egészítenek majd ki.

  2.  A gyártói brand és termék attitüd vizsgálat csatorna specifikusan: Kedveltség okai, preferált termékelőnyök, minőség-érték-teljesítmény tudatosítás, érzelmi tényezők (pl. bizalom) Mekkora a spontán ismertség, hova pozicionálják a fogyasztók, mekkora a brand penetráció és az újravásárlási arány, milyen a fogyasztói elégedettség a marketing-mix elemekkel (termékelőnyök, csomagolás, ár, disztribúció, íz és kiszerelési választék, stb)

  3. A termék kategória „esernyő” vagy 1 zászlós termékre koncentráló márkastratégia hatásvizsgálata a termékek kategóriájában , a versenytársaktól történő differenciálás meglétének vagy hiányának feltérképezése, és az ehhez kapcsolódó attitüdök megismerése

Minden projekt esetén egyedi árajánlatot készítünk.

A trade marketing piackutatási szolgáltatásunk szakmai hozzáadott értékét képezi,...


...hogy szolgáltatásunk nem áll meg a kutatási tanulmány leadásánál és leszámlázásánál. Tapasztalatunk szerint szívesen fogadják ügyfeleink ha a döntéselőkészítő folyamat támogatásaként workshopok megtartásával segitjük a kutatási adatok feldolgozását , oktatással kiegészítve azt, ezáltal az üzleti tervezés és a Key Account vagy beszerzői kategória fejlesztési funkció hatékonyságát növelve.